خانه / تحصین برای دفع شر جن و شیطان / دعا و ذکر مخصوص دفع و محفوظ ماندن از وسوسه و اذیت شیطان

دعا و ذکر مخصوص دفع و محفوظ ماندن از وسوسه و اذیت شیطان

 

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و ذکر مخصوص دفع و محفوظ ماندن از وسوسه و اذیت شیطان پرداخته ایم. برای دفع وسوسه و اذیت شیاطین و حفظ از شر اجنه دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعا و ذکر مخصوص دفع و محفوظ ماندن از وسوسه و اذیت شیطان ،ذکر و دعای دفع وسوسه و اذیت شیاطین و حفظ از شر اجنه,دعای دفع وسوسه شیطان,دعای دفع ازار و اذیت شیاطین,دعای در امان ماندن از شیاطین,دعای ایمن ماندن از اجنه و شیاطین,دعای دور کردن اجنه و شیاطین,ذکر و دعای دفع شر جن و شیطان

دعا و ذکر مخصوص دفع و محفوظ ماندن از وسوسه و اذیت شیطان 

ذکر آیت الکرسی، سوره ناس و فلق

این ذکر شیطان را از انسان دور می‌سازد :

به سند معتبر از امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) نقل شده است که فرمودند:

هر کس بعد از نماز صبح و مغرب پیش‌از این‌که سخن بگوید، ۷۰ مرتبه ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله العلى العظیم» را بگوید؛ خداوند ۷۰ نوع بلا را از آن دور می‌کند که آسان‌ترین آن رهایی از شر شیطان و سلاطین ظلم و جور است.

درمان وسوسه

شیطان با ابزار شهوت، خیال و وهم، انسان را به سمت گناه می خواند و وسوسه می کند. گناه تا زمانی که در مرحله وسوسه است درمانش آسان تر است. برخی از راهکارهای درمان وسوسه عبارتند از :
یاد خدا

إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ (اعراف، ۲۰۱)

اهل تقوا هرگاه شیطانی به سراغ آنها می آید، برگرد آنها می چرخد القائاتی را به او وارد می کند یک دفعه به یاد خدا می افتند، بعد مبصر می شود و می فهمد این فکر مال خودش نیست در نتیجه آن را کنار می زند و همین که کنار می زند آرام می شود …

ادعیه و اذکار برای دفع وسوسه

برای دفع وسوسه و حدیث نفس خواندن برخی از آیات و احادیث مفید است.

تسبیح و ذکر حضرت عیسی (ع) برای دفع وسوسه ابلیس عبارت بود از:«سبحان الله مل ء سماواته و أرضه، و مداد کلماته، و زنه عرشه، و رضا نفسه».

پیامبر اکرم(ص) فرمودند:

هر کسی این کلمات را در هر روزی ده مرتبه تکرار کند خداوند… او را از شر ابلیس و سپاهیانش حفظ می کند..

آن کلمات عبارت است از:

«أعددت لکل هول لا إله إلا الله و لکل هم و غم ما شاء الله و لکل نعمه الحمد لله و لکل رخاء الشکر لله و لکل أعجوبه سبحان الله و لکل ذنب أستغفر الله و لکل مصیبه إنا لله و إنا إلیه راجعون و لکل ضیق حسبی الله و لکل قضاء و قدر توکلت علی الله و لکل عدو اعتصمت بالله و لکل طاعه و معصیه لا حول و لا قوه إلا بالله العلی العظیم ».

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *