خانه / دسته‌بندی نشده / دعا‌ و ذکر مخصوص و مجرب لحظه تحویل سال

دعا‌ و ذکر مخصوص و مجرب لحظه تحویل سال

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا‌ و ذکر مخصوص و مجرب لحظه تحویل سال پرداخته ایم. برای خواندن اذکار و ادعیه مجرب لحظه تحویل سال مطلب قوی و تضمینی عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعا‌ و ذکر مخصوص و مجرب لحظه تحویل سال ،ذکرهای مخصوص لحظه تحویل سال – دعاهایی هنگام تحویل سال نو,ذکر مخصوص سال نو,ذکرهای سال تحویل,ذکر برای لحظه تحویل سال جدید,در سال جدید چه ذکرهایی گفته می شود,بهترین ذکر برای لحظه تحویل سال نو

دعا‌ و ذکر مخصوص و مجرب لحظه تحویل سال 

بار دیگر طبیعت در حال نو شدن است و عالم هستی رو به سرسبزی نهاده و تغییری در حال رخ دادن است.

لحظه تحویل سال شاید یکی از بهترین لحظاتی است که دعا در هنگامه آن از تاثیرات ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین با توجه به اهمیت «دعا» در لحظه نو شدن سال، پای صحبت برخی عالمان دینی نشستیم تا بدانیم آن‌ها هنگام تحویل سال چه دعایی می‌کنند که مشروح آن به ترتیب حروف الفبا در پی می‌آید:

قبل از سال تحویل ۳۶۵ مرتبه «یا مقلب القلوب و الابصار…» و ۱۲۰ مرتبه «أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ» خوانده شود.

آیه الکرسی را به تعداد روزهای سال بخوانید و پس از آن این دعا را بخوانید:

«اللَّهُمَّ هَذِهِ سَنَهٌ جَدِیدَهٌ وَ أَنْتَ مَلِکٌ قَدِیمٌ أَسْأَلُکَ خَیْرَهَا وَ خَیْرَ مَا فِیهَا وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّهَا وَ شَرِّ مَا فِیهَا وَ أَسْتَکْفِیکَ مَؤُنَتَهَا وَ شُغْلَهَا یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ.»

خواندن ۳۶۵ بار دعای تحویل سال و قرائت دعای «مشلول»

دعای «یامقلب القلوب و الابصار» از امام صادق علیه‌السلام روایت شده است: مستحب است که این دعا در لحظه تحویل سال به تعداد روزهای سال خوانده شود، همچنین دعاهای متعددی برای لحظه تحویل سال ذکر شده است که از جمله دعای «مشلول» است.

وی افزود: «مشلول» فردی شل بوده است که نزد امیرالمؤمنین علیه‌السلام آمد و امام (ع) این دعا را به این فرد آموخت و نتیجه گرفت، لذا این دعا در لحظه تحویل سال بسیار مجرب است.

در لحظه تحویل سال دعای «یا مقلب القلوب و الابصار» و دعای «مشلول» را بهتر است بخوانیم . از جمله دعاهایی که در این لحظه می‌خوانیم، قرائت بخشی از آیات سوره «یس»؛ «وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّى عَادَ کَالْعُرْجُونِ الْقَدِیمِ، لَا الشَّمْسُ یَنبَغِی لَهَا أَن تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَکُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ» و سه آیه آخر سوره حشر که مربوط به سال نو است را انجام می‌دهم.

ثمری: دعایی که اهل بیت (ع) سفارش کردند را می‌خوانم

همان دعایی که اهل بیت علیهم‌السلام فرمودند «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَالْأَبْصَارِ» را می‌خوانیم، چرا که در «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» همه چیز نهفته است، برای اینکه کسی به أَحْسَنِ الْحَالِ برسد، آنجایی که خدا بخواهد، حضور دارد و آنجایی که پرودگارش دوست ندارد، حاضر نخواهد شد.

 دعا برای سلامتی امام زمان (عج) و پیشتاز بودن ملت ایران

دعا برای عاقبت به خیری، برای سلامتی خود و جامعه اسلامی، عزت و شکوه و عظمت جامعه اسلامی و انقلابی، همچنین دعا برای سلامتی کسانی که به گردن ما حق دارند را در لجظه تحویل سال انجام می‌دهم.

دعا برای سلامتی امام زمان (عج) و سلامتی رهبر فرزانه انقلاب و سلامتی همه کسانی که در بیداری و نگهداری اسلام و انقلاب نقش کلیدی دارند، جز مسائلی است که مطرح می‌شود و همچنین دعا برای اینکه ملت ایران در همه عرصه‌ها پیشتاز باشد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *