خانه / دسته‌بندی نشده / ذکر مجرب برای استفاده بهتر از زمان و برکت در وقت و زمان

ذکر مجرب برای استفاده بهتر از زمان و برکت در وقت و زمان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به ذکر مجرب برای استفاده بهتر از زمان و برکت در وقت و زمان پرداخته ایم. برای برکت در زمان و استفاده درست و بهینه از وقت اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

ذکر مجرب برای استفاده بهتر از زمان و برکت در وقت و زمان,ذکر زیاد شدن برکت در وقت,ذکر مجرب برکت وقت و زمان,ذکر قرآن برای افزایش برکت وقت,ذکر و دعای برکت زمان,ذکر خیر و برکت در زمان,دعای خیر و برکت در وقت و زمان

ذکر مجرب برای استفاده بهتر از زمان و برکت در وقت و زمان

معنای برکت برکت به معناى خیرى است که در چیزى مستقر گشته و لازمه آن شده باشد، مانند برکت در نسل که به معناى فراوانى اعقاب یا بقاى نام و دودمان است و برکت در غذا به معناى سیر کردن مردم بیشترى است.

برکت در وقت به معناى گنجایش داشتن براى انجام کارى است که آن مقدار وقت معمولا گنجایش انجام چنان کارى را ندارد.

از آنجا که غرض از دین فقط سعادت معنوى و یا حسى منتهى به معنوى است، لذا مقصود از برکت در لسان دین آن چیزى است که در آن خیر معنوى و یا مادى منتهى به معنوى باشد

مانند دعایى که ملائکه در حق ابراهیم (ع) کرده و گفتند:

رَحْمَتُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ

که مراد از آن، برکت معنوى مانند دین و قرب خدا و سایر خیرات گوناگون معنوى، و نیز برکت حسى مانند مال و کثرت و بقاى نسل و دودمان و سایر خیرات مادى است که برگشت آن به معنویات مى باشد.

 نظم و برکت در وقت

امام علی (علیه السلام ):

من شما فرزندانم را به پیروی از دستورات خدا و نظم و انضباط در زندگی توصیه می‌کنم.

نظم و انضباط نه تنها از رازهای پیروزی مردان بزرگ می‌باشد، بلکه کاخ بلند آفرینش روی آن استوار شده است.

اگر منظومه شمسی برقرار است و سیارات دور آن می‌گردند و کوچکترین خللی در طی قرون در آن رخ نداده است؛ از این نظر است که بنیاد آفرینش آن را نظم و محاسبه تشکیل داده است.

در تمام مظاهر هستی، از بزرگترین موجودات تا کوچکترین آنها یعنی اتم، نظم و دقت به کار رفته است. نظمی که بر بزرگترین منظومه‌های جهان حکومت می‌کند، بر اتم نیز حکم فرما است.

جهان آفرینش برای ما بهترین راهنماست. نقشه زندگی، دوام، ثبات حیات و رمز پیروزی را باید از آن آموخت. آن به ما می‌گوید: رمز بقا و استواری من نظمی است که آفریدگارم در من نهاده است.

اگر در مراکز علمی هرج و مرج حکم فرما گردید، اگر از دستگاه بازرگانی کشور نظم و حساب رخت بربست و توازن عرضه و تقاضا از بین رفت و اگر در دستگاه انتظامی مملکت انضباط سربازی جای خود را به خود سری داد، باید فاتحه زندگی را در آن کشور خواند .

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *