خانه / دسته‌بندی نشده / ذکر مجرب برای طلب توبه و مغفرت و درخواست آمرزش گناهان

ذکر مجرب برای طلب توبه و مغفرت و درخواست آمرزش گناهان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به ذکر مجرب برای طلب توبه و مغفرت و درخواست آمرزش گناهان پرداخته ایم. برای درخواست توبه و آمرزش و مغفرت گناهان مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

ذکر مجرب برای طلب توبه و مغفرت و درخواست آمرزش گناهان,ذکر مجرب برای پاک شدن گناهان و توبه و استغفار از گناهان,بهترین ذکر مخصوص توبه,ذکر توبه,ذکر طلب توبه,ذکر مخصوص استغفار,ذکر برای آمرزش گناهان,ذکر سریع الاجابه جهت استغفار,ذکر تضمینی برای توبه کردن,ذکر برای آمرزش گناهان,دعا و سوره قرآنی برای استغفار

ذکر مجرب برای طلب توبه و مغفرت و درخواست آمرزش گناهان

از نعمت‌های بسیار بزرگی که خداوند به بشر داده، نعمت توبه و قبولی آن است و می‌توان گفت توبه و قبولی آن از سوی خدا، از نشانه‌های بزرگ رحمت و لطف وسیع الهی است.
توبه به معنی ترک گناه و بازگشت به سوی خدا و بهترین و رساترین مرحله عذرخواهی در پیشگاه خداوند است.
در آیه ۳ سوره هود می‌خوانیم:
«و ان استغفروا ربکم ثم توبوا الیه
و این‌که از پروردگار خود آمرزش بطلبید سپس به سوی او بازگردید»
معنی استغفار و کیفیت آن
استغفار، اصطلاح قرآنی و به معنی درخواست آمرزش از خداوند است. این واژه در لغت، مصدر باب استفعال، از غفران و به معنی طلب بخشایش است.
استغفار، بنابر روایات، بهترین و کامل‌ترین دعاست که انسان با آن، آمرزش گناهان خود را از خداوند می‌طلبد.
استغفار معمولا با عبارت «استغفرالله ربی …» صورت می‌گیرد، اما شرط تحقق آن، همراهی با توبه، دوری از گناه و بازگشت به کردار نیک است. از این رو برخی استغفار را طلب مغفرت به وسیله دعا، همراه با توبه از گناهان دانسته‌اند.
حال که معنی استغفار را دانستیم، چند نمونه از اذکار استغفار و آثار آن‌ها را بیان می‌کنیم.
نوشته نشدن گناه در نامه عمل
یکی از انواع استغفار، استغفاری است که با عبارات مختلف در روایات ذکر شده است و کمترین اثر آن جلوگیری از نوشته شدن گناه در نامه عمل انسان است.
امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «کسی که مرتکب گناهی می‌گردد، هفت ساعت به او مهلت داده می‌شود. اگر سه مرتبه گفت: «استغفرالله الذی لا اله الا هو الحی القیوم؛ از خداوند طلب آمرزش می‌کنم، خدایی که معبودی جز او نیست. زنده‌ای ازلی و ابدی و سرپرستی بی‌همتاست» آن گناه در نامه عملش نوشته نمی‌شود.»
در حدیث دیگر امام صادق علیه‌السلام همین پاداش را برای این نوع استغفار، با مختصر اضافه‌ای بیان می‌کنند:
«استغفرالله الذی لا اله الا هو الحی القیوم ذوالجلال و الاکرام و اتوب الیه»
برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *