خانه / ذکر / ذکر نماز های غفیله و مغرب سریع الاثر و مجرب

ذکر نماز های غفیله و مغرب سریع الاثر و مجرب

ذکر نماز های غفیله و مغرب سریع الاثر و مجرب

اگر در هنگام خواندن نماز غفلیه و مغرب اذکار زیر را بیاموزید و مدام بخوانید که ان شاء الله از شر، بلا ها، سختی ها و مشکلات زندگی در امان مانده و کم تر درگیر رخداد های تلخ و سخت می شوید. متن کامل ذکر نماز های غفیله و مغرب سریع الاثر و مجرب را حالا بیاموزید.

ذکر نماز های غفیله و مغرب سریع الاثر و مجرب
ذکر نماز های غفیله و مغرب سریع الاثر و مجرب

ذکر نماز های غفیله و مغرب سریع الاثر و مجرب,ذکر قنوت نماز غفیله,ذکر های نماز غفیله,ذکر یونسیه در نماز غفیله,ذکر نماز شب چیست,ذکر نماز شب قدر,ذكر نماز شب,ذکر نماز شب اول قبر,ذکر نماز شب لیله الرغائب,ذکر قنوت نماز شب,ذکر های نماز شب,ذکر بجای نماز شب,ذکر بعد نماز شب,ذکر بعداز نماز صبح,

ذکر نماز های غفیله و مغرب سریع الاثر و مجرب

نماز غُفیله که دو رکعت است و بعد از نماز مغرب خوانده می شود دارای برکات و ثواب و آثار زیادی است که چون بسیاری از مردم از این همه نعمت غافل هستند به نماز غفیله نامیده شده، دستور این نماز به این صورت است که بعد از سوره حمد این چند آیه در رکعت اول و آیه دیگر نیز در رکعت دوم خوانده می شود:

1 – «وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیْهِ فَنادی فِی الظُّلُماتِ أَنْ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمِینَ * فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الغَمِ ّ وَکَذلِکَ نُنجِی المُؤْمِنِینَ»؛(1)

و ذاالنون [یونس] را (به یاد آور) در آن هنگام که خشمگین (از میان قوم خود) رفت؛ و چنین می پنداشت که ما بر او تنگ نخواهیم گرفت؛ (امّا موقعی که در کام نهنگ فرو رفت،) در آن ظلمت ها(ی متراکم) صدا زد: («خداوندا!) جز تو معبودی نیست! منزّهی تو! من از ستمکاران بودم!» ما دعای او را به اجابت رساندیم؛ و از آن اندوه نجاتش بخشیدیم؛ و این گونه مؤمنان را نجات می دهیم!

در رکعت دوم نماز غفیله نیز بعد از سوره حمد، این آیه خوانده می شود:

2 – «وَعِنْدَهُ مَفاتِحُ الغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلّا هُوَ وَیَعْلَمُ ما فِی البَرِّ وَالبَحْرِ وَما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ إِلّا یَعْلَمُها وَلا حَبَّهٍ فِی ظُلُماتِ الأَرْضِ وَلارَطْبٍ وَلایابِسٍ إِلّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ»؛(1)

کلیدهای غیب، تنها نزد اوست؛ و جز او، کسی آن ها را نمی داند. او آنچه را در خشکی و دریاست می داند؛ هیچ برگی (از درختی) نمی افتد، مگر این که از آن آگاه است؛ و نه هیچ دانه ای در تاریکیهای زمین، و نه هیچ تر و خشکی وجود دارد، جز این که در کتابی آشکار [در کتاب علم خدا]ثبت است.

 

تعقیبات نماز، یعنی بعد از هر نمازی انسان کمی تأمل کند، ذکری بگوید، دعایی بخواند، که آن لحظه محل استجابت باشید او با شما است، و خداوند نسبت به آنچه انجام می دهید بیناست! مالکیّت آسمان ها و زمین از آن اوست؛ و همه کارها به سوی او باز گردانند ه می شود. شب را در روز می کند و روز را در شب؛ و او به آنچه در دل سینه ها وجود دارد داناست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *