خانه / دسته‌بندی نشده / روش ختم و آثار و خواص خواندن سوره حمد مجرب

روش ختم و آثار و خواص خواندن سوره حمد مجرب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به روش ختم و آثار و خواص خواندن سوره حمد مجرب پرداخته ایم. برای دانستن روش ختم و آثار و برکات و خواص سوره حمد مطلب عنوان شده را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد.

روش ختم و آثار و خواص خواندن سوره حمد مجرب,روش ختم سوره اخلاص,آثار و برکات فراوان خواندن مداوم سوره اخلاص,خواص سوره اخلاص,فضیلت خواندن سوره اخلاص,ثواب و برکات خواندن سوره اخلاص,چگونگی ختم سوره اخلاص,خواص و فوائد حفظ و نگهداری سوره اخلاص,دانلود متن کامل سوره اخلاص با ترجمه فارسی

روش ختم و آثار و خواص خواندن سوره حمد مجرب

ختم سوره اخلاص به جهت کارگشایی تضمینی

سوره اخلاص به این طریق: چهار هفته هر هفته رو به یک جانب بخواند اول رو به سوی مشرق کرده بخواند جن و انس مطیع او شود دوم رو به مغرب کند و بخواند زهد و تقوا حاصل شود سوم رو بسوی جنوب کند بخواند مستغنی گردد چهارمین هفته رو بسوی شمال کند و بخواند جمیع مهمات او بر آید و طریقه ی خواندنش به این صورت است روز شنبه هفتاد مرتبه روز یکشنبه شصت مرتبه روز دوشنبه پنجاه مرتبه روز سه شنبه چهل مرتبه روزچهارشنبه سی مرتبه روز پنجشنبه بیست مرتبه و روز جمعه ده مرتبه به این نحو بخواند:

بسم الله الرّحمن الرّحیم یا عِطرائیل بِحق قل هوالله احد یا هَرقائیل بحق الله الصّمد یا طاطائیل بحق لم یلد و لم یولد یا قَمائیل بحق ولم یکن له کفوا” احد . و در وقت خواندن اصلا سخن نگوید و اگر کسی در کار خود فرو مانده باشد و بخواهد کارش گشایش شود این ختم را عمل کند .

در فضیلت تلاوت این سوره، روایات زیادى در منابع معروف اسلامى آمده است، که حاکى از عظمت فوق العاده آن مى باشد، از جمله:

در حدیثى، از پیغمبر اکرم(صلى اللهعلیه وآله) مى خوانیم که فرمود: «اَ یَعْجِزُ اَحَدُکُمْ اَنْ یَقْرَاَ ثُلُثَ الْقُرْآنِ فِی لَیْلِه»؛ (آیا کسى از شما عاجز است از این که یک سوم قرآنرا در یک شب بخواند؟!)
یکى از حاضران عرض کرد: اى رسول خدا! چه کسى توانائى بر این کار دارد؟!
پیغمبر فرمود: «اِقْرَوُا قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَد»؛ (سوره قل هو اللّه را بخوانید). (۱)
در حدیثدیگرى، از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «هنگامى که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) بر جنازه «سعد بن معاذ» نمازگزارد، فرمود: هفتاد هزار ملک که در میان آنها «جبرئیل» نیز بود، بر جنازه او نمازگزاردند! من از «جبرئیل» پرسیدم: او به خاطر کدام عمل، مستحق نمازگزاردن شما شد؟
گفت: به خاطر تلاوت«قل هو اللّه احد» در حال نشستن، و ایستادن، و سوار شدن، و پیاده روى و رفت و آمد». (۲)
و در حدیث دیگرى، از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «کسى که یک روز و شب بر او بگذرد و نمازهاى پنجگانه را بخواند و در آن «قل هو اللّه احد» را نخواند، به او گفته مى شود: «یا عَبْدَاللّهِ! لَسْتُ مِنَ الْمُصَلِّیْنَ»؛ (اى بنده خدا! تو از نماز گزاران نیستى!). (۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *