خانه / ختم / طریقه و نحوه انجام ختم صلوات و خواص و فضیلت ختم صلوات

طریقه و نحوه انجام ختم صلوات و خواص و فضیلت ختم صلوات

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به طریقه و نحوه انجام ختم صلوات و خواص و فضیلت ختم صلوات پرداخته ایم. برای دانستن نحوه ختم صلوات و آثار و برمات و خواص آن مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الاه کارگسا باشد.

طریقه و نحوه انجام ختم صلوات و خواص و فضیلت ختم صلوات,ختم صلوات چیست و چه فضیلتی دارد و نحوه انجام ختم صلوات,ختم صلوات یلب حاجت,ختم صلوات برای گشایش کار,ختم صلوات برای بخت گشایی و ازدواج,خواص و ثواب ختم کردن صلوات,آثار و برکات ختم صلوات,روشهای برگزاری مجالس ختم صلوات,چگونگی انجام ختم صلوات

طریقه و نحوه انجام ختم صلوات و خواص و فضیلت ختم صلوات

ختم صلوات تاثیر فراوانی دارد در این مطلب شما را با نحوه برگزاری مجلس ختم صلوات آشنا می کنیم .

صلوات خواص زیادی دارد و گفتن آن برای برآورده شدن حاجات تاثیر زیادی دارد برای اینکه حاجتتان برآورده شود گفتن چهارده هزار صلوات به نیت چهارده معصوم بسیار موثر است

برای اینکه دعایتان مستجاب شود شرط اول طهارت جسم و باطن می باشد یکی دیگر از شرایط استجابت دعا این است که از همه به جز خدا قطع امید کرد و به درگاه خداوند پناه برد برای ختم صلوات زمانی این کار را انجام دهید که قلب میل و رغبت به دعا داشته باشد

برگزاری مجلس ختم صلوات

وضو گرفته و دهان را با گلاب خوشبو نموده سپس سه مرتبه صلوات اسرارآمیز را خوانده و بعد از سه مرتبه صلوات اسرارآمیز که در ذیل آمده است چهارده هزار صلوات به نیت چهارده معصوم ، به ترتیب به هر معصوم هزار صلوات فرستاده و هدیه به روح پاکشان نموده:

۱- طهارت : شرط قبولی و استجابت دعا و ذکر ختم صلوات ، داشتن طهارت جسم و باطن می باشد. ۲- قطع امید: شرط استجابت دعا، قطع امید از همه می باشد ، جسم و جان ذاکر باید فقط به امید خدا باشد.

امام صادق (ع) می فرماید:

«باید از تمام مردم ناامید گشت و جز به درگاه خدا امیدی نداشت».

۳- یقین : شرط استجابت دعا این است که ذاکر یقین داشته باشد که خداوند توانایی آن را دارد که هر چه اراده فرماید ، انجام دهد.

۴- دعای غریقی : یعنی اینکه نجاتی برای خود نمی بیند به جز خدا،کمک ونجات را فقط از آن خداوند بداند وبس، زیرا خداوند به عیسی بن مریم(ع) فرمود:«مرا چون غریق دعا کن که پناه ونجاتی جز به من نداری».

۵- ستایش :ستایش خدا قبل از شروع ذکر ، از لوازم مهم بندگی که است زیرا حضرت علی(ع)می فرماید:«ستایش پش از درخواست است»،یعنی هردعایی که پیش از آن حمدوثنای حق تعالی نباشد ناتمام و بریده است.

۶-اعتراف به گناه: یعنی اعتراف کن که گناهان تو را از بساط قرب دور ساخته وموجبات بلا را فراهم آورده ، اعتراف نماد عفو وپوزش از خداوند بخواه.

۷- حضور قلب: وقتی باطن خود را از نجاسات وشهوات نفسانی پاک کردی ودرون خود را درون تکانی کردی ، حضور قلب حاصل می شود. رسول خدا (ص) می فرمایند:«آن مقدار از نماز قبول می شود که به خدا توجه قلبی داشته باشیم».

۸- نیت قلب : از مهم ترین آداب ذکر و ختم و توسل نیت قلبی است که اگر تحقق نیابد زبان به ذکر حقیقی مشغول نمی شود و قلب سرگرم چیز دیگری است ، بنا بر این باید سعی کرد هنگام ذکر و دعا و توسل ، نیت قلبی تحقق یابد ، امام صادق (ع) می فرمایند : «صلوات را با خلوص نیت قلبی بگویید».

۹- زمان و مکان مناسب: برای بعضی از اذکارو صلوات ، زمان و مکان مخصوص با کیفیت خاصی تعیین شده که باید مورد توجه قرار گیرد در غیر اینصورت سودمند نخواهد بود. ۱۰- عدد ذکر : یکی از احکام مهم ذکر و ختم رعایت عدد آن است که باید به آن عمل نمود. ۱۱- قبل از ختم و یا بعد از آن صدقه بدهد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *