خانه / دسته‌بندی نشده / طریقه یافتن ذکر مخصوص اسم هر شخص با عدد ابجد

طریقه یافتن ذکر مخصوص اسم هر شخص با عدد ابجد

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به طریقه یافتن ذکر مخصوص اسم هر شخص با عدد ابجد پرداخته ایم. برای دانستن ذکر مخصوص اسم هر شخص مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

طریقه یافتن ذکر مخصوص اسم هر شخص با عدد ابجد,ذکر مخصوص اسم من چیست,استخراج ذکر اسم با عدد ابجد,طریقه محاسبه ذکر اسم با عدد ابجد,ذکر اسم محمد و علی,ذکر مخصوص اسم مریم و زهرا,ذکر مخصوص اسم فاطمه

طریقه یافتن ذکر مخصوص اسم هر شخص با عدد ابجد

یكی از روشهای پیدا كردن ذكر مناسب برای هر انسان این است كه عدد اسم آن شخص را به حساب ابجد پیدا كرده و اسمی از اسما الله را كه مطابق با آن عدد باشد بعد از وضو و غسل و نیز بعد از صلوات و فاتحه و اخلاص و الم نشرح و بدون تكلم و رو به قبله می خوانند .

البته برخی از اسما در روز و برخی در شب و برخی دیگر در هر دو وقت قابل خواندن است .

خواندن این اسما آثار عجیبی دارد و اگر چنین اسمی مطابق با عدد اسم آن فرد پیدا نشد چهار اسم از اسما خدا را كه مجموعا مساوی با اسم اوست می خواند .

این اسما ذات انسان را در مسیر خدا تربیت می دهد و نیز اسم مطابق شهرت و لقب و كنیه نیز آثار مخصوصی دارند

به عنوان مثال كسی كه اسم او کامران است اگر 312بار بعد از فرایض رو به قبله نشسته و اسم مبارك ((الرقیب )) را بخواند آثار عجیبی در دل خود پیدا خواهد كرد .

ابجد کبیر :

(الف =1 )،(ب = 2 ) ، ( ج = 3 ) ، ( د = 4 ) ، (ه = 5 ) ، ( و = 6 ) ، ( ز = 7 ) ، ( ح = 8 ) ، ( ط = 9 ) ، ( ی = 10 ) ،( ک = 20 ) ،( ل =30 ) ، ( م = 40 ) ، ( ن = 50 ) ، ( س = 60 ) ، ( ع = 70 ) ، ( ف = 80 ) ، ( ص = 90 ) ، ( ق = 100 ) ، ( ر = 200 ) ، ( ش = 300 ) ، ( ت = 400 ) ، ( ث = 500 ) ، ( خ = 600 ) ، ( ذ = 700 ) ، ( ض = 800 ) ، ( ظ = 900 ) ، ( غ = 1000 ) .

برای محاسبه مقدار ابجد یک کلمه کافیست که مقادیر هر حرف را پیدا کرده و با هم جمع کنید.

نکته:

نام‌های خدا در قرآن مجموعه‌ای از بیش از ۲۰۰ نام خداوند است که در قرآن ذکر شده‌اند و اصطلاحا، ۹۹ تای آن «اسماء الحسنی» یا نام‌های نیکوی خداوند خوانده می‌شوند.

هر چند که تعداد نام‌های خدا، شامل صفت‌ها و کلمه‌های مرکب، در قرآن و سنت از ۹۹ عدد خیلی بیشتر هستند، ولی مسلمانان اعتقاد دارند که گروه برگزیده‌ای از نام‌ها (نام‌های نیکو)، تعدادشان ۹۹ عدد است.

از میان این ۹۹ نام، ۸۵ تای آن مستقیما در قرآن ذکر شده است. اما تعدادی از این نام‌ها مستقیما در قرآن وجود ندارد. بعضی از محققان با رجوع به احادیث تا ۲۰۰ مورد از این نام‌ها را یافته‌اند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *