خانه / دسته‌بندی نشده / متن دعای تحویل سال نو با ترجمه و تفسیر

متن دعای تحویل سال نو با ترجمه و تفسیر

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به متن دعای تحویل سال نو با ترجمه و تفسیر پرداخته ایم. برای خواندن دعای سال نو و هنکام تحویل سال همراه با معنی مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

متن دعای تحویل سال نو با ترجمه و تفسیر,متن دعای تحویل سال نو با ترجمه و تفسیر – دعای تحویل سال نو شمسی,دعای تحویل سال نو,ترجمه دعای تحویل سال نو,تفسیر دعای لحظه تحویل سال جدید,دعای لحظه تحویل سال نو ایران باستان با معنی,دعای لحظه تحویل سال نو پارسی به انگلیسی,دعای تحویل سال نو در کدام سوره قرآن است,دعای لحظه تحویل سال نو صوتی کودکانه

متن دعای تحویل سال نو با ترجمه و تفسیر

دعای تحویل سال نو شمسی

عید نوروز که با تحویل سال و چرخیدن یک دور کامل زمین به گرد خورشید شروع می شود، از جمله اعیادی است که جنبه ملی داشته و تاریخ پیدایش آن قبل از اسلام است. این عید با آمدن اسلام و زدودن خرافات از چهره آن مورد موافقت و تأیید ضمنی اسلام قرار گرفت .و اما هنگام تحویل سال یکی از بهترین دعاهای که می توانیم بخوانیم دعای تحویل سال است.

متن دعای تحویل سال :

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

ترجمه و معنی فارسی دعای تحویل سال :

ای تغییر دهنده دلها و دیده‏ ها * ای مدبر شب و روز * ای گرداننده سال و حالت ها * بگردان حال ما را به نیکوترین حال

تفسیر دعای تحویل سال نو :

قلب و بصیرت قلبی، از مؤلفه های مهم معنوی در مسیر کمال انسان است که در قرآن کریم و روایات ناب اسلامی تأکید بسیاری بر آن شده است. قلب سرچشمه تمامی جوشش های و خیزش های وجود آدمی است.

انسان، به تصریح قرآنی «إنی جاعل فی الارض خلیفه»، جانشین خدا بر روی زمین است و این شایستگی را دارد که مرآت تمام نمای ربوبی و مجلای ظهور و بروز اسما و صفات الهی شود. یکی از اسمای حق تعالی «مدبّر» است که پروردگار عالمیان به وسیله آن، به تدبیر روز و شب یا تدبیر نظام زمین و آسمان و به طور کلی، نظام خلقت می پردازد. انسان نیز باید خویشتن را متخلق به اخلاق الهی نماید و تدبیرگر روز و شب خویش باشد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *