خانه / دسته‌بندی نشده / تاثیر و برکات سوره مبارکه توحید از پیامبر اکرم(ص)

تاثیر و برکات سوره مبارکه توحید از پیامبر اکرم(ص)

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به تاثیر و برکات سوره مبارکه توحید از پیامبر اکرم(ص) پرداخته ایم. برای دانستن خواص و آثار سوره توحید از سوره های چهار قل مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

تاثیر و برکات سوره مبارکه توحید از پیامبر اکرم(ص),خواص و فضیلت سوره اخلاص اولین سوره از چهار قل,خواص سوره اخلاص,خواندن مدام سوره اخلاص یا توحید,آثار و برکات خواندن سوره اخلاص,سوره اخلاص یا سوره توحید,سوره چهارقل

تاثیر و برکات سوره مبارکه توحید از پیامبر اکرم(ص)

این سوره از توحید پروردگار و یگانگی او سخن میگوید و در چهار آیه کوتاه چنان توصیفی از یگانگی خداوند کرده اسـت که نیازی بـه اضافه ندارد.

در فضیلت خواندن این سوره آورده اند که رسول اکرم فرمود:

هر که این سوره را تلاوت نماید گویی که یک سوم قرآن را تلاوت نموده اسـت. نیز در خبر آمده اسـت که رسول خدا بر جنازه «سعد بن معاذ» نماز گزارد.

در آن هنگام هفتاد هزار ملک، که جبراییل نیز در بین آن ها بود بر جنازه او نماز گزاردند، رسول اکرم از جبراییل از علت حضور ملائک پرسید و او درپاسخ گفت: این میت کسی اسـت که «قل هوالله» را در حال نشستن، ایستادن، سوارشدن و پیاده روی و معاشرت قرائت می نمود. اگر این سوره را ۱۰۰۰ بار برای کسی که بی جهت بـه زندان افتاده بخوانند، او از زندان نجات پیدا می کند.

امام صادق «ع» فرمودند: 

کسی که بـه خدا و روز قیامت ایمان دارد، باید پس از نماز واجب خود سوره توحید را بخواند. کسی که اینکار را انجام دهد، خداوند خیر دنیا و آخرت رابه او عطا نموده و او و پدر و مادر و خواهران و برادرانش را می آمرزد.

کسی که دریک روز، پنج نماز بخواند و سوره توحید را در آن قرائت نکند، بـه او میگویند: ای بنده خدا تـو از نماز گزاران نیستی.

اگر کسی در روز جمعه سوره توحید را نخواند و بمیرد، بر دین ابی لهب مرده اسـت.

کسی که بیمار یا گرفتار شود و در آن هنگام سوره توحید را نخواند و در آن بیماری یا گرفتاری مرگش فرا رسد، جهنمی اسـت.

امیرالمومنین «ع» نقل می نماید کـه رسول خدا «ص» فرمودند:

کسی که بـه هنگام خواب ۱۰۰ بار سوره توحید را بخواند، خداوند گناهان ۵۰ سال وی را می بخشد.

کسی که بـه بستر خواب رود و ۱۱ بار سوره توحید را بخواند، خداوند وی را در خانه اش و در خانه هـای اطرافش حفظ می‌نماید.

کسی که پس از نماز صبح ۱۱ بار «قل هو الله احد…» را بخواند، در آن روز گناهی از او سر نمیزند، گر چـه شیطان خوار شود «یعنی شیطان هر چـه تلاش کند، نتواند انسان رابه گناه بکشاند و بدین ترتیب خوار می شود».

امام کاظم فرمودند:

کسی که پیش از ملاقات با ظالمی «قل هو الله احد…» را بخواند، خداوند از روبه‌رو، پشت سر، سمت راست، سمت چپ از او دفاع کرده و مانع رسیدن شری از طرف ستمگر بـه او می شود.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *