خانه / دسته‌بندی نشده / نحوه و دستورالعمل دعوت و احضار موکل های سوره یاسین

نحوه و دستورالعمل دعوت و احضار موکل های سوره یاسین

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به نحوه و دستورالعمل دعوت و احضار موکل های سوره یاسین پرداخته ایم. برای احضار و دعوت از موکلین سوره یاسین مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

نحوه و دستورالعمل دعوت و احضار موکل های سوره یاسین,طریقه احضار موکلین سوره یس – دستورالعمل دعوت از موکل های سوره یاسین,روش احضار موکلین سوره یس,نسخه ای برای دعوت از موکلین سوره یس,دستورالعمل احضار موکلین سوره یس,فرشتگان سوره یس

نحوه و دستورالعمل دعوت و احضار موکل های سوره یاسین

اغلب مؤمنین شناخت عمیقی از «سوره یس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل هستند. لذا در دام مشکلات، غم‌ها و غصه‌ها و کدورت‌ها گرفتار می مانند . اما در مجلس محبّت و مودّت مقرّبان درگاه خداوند ،از «سوره یس» سخن بسیار است .

انسان با اندک توجّهی به بیانات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و بزرگان مکاشفه و سیر و سلوک، به این حقیقت پی می برد که سوره یس از موقعیت ویژه و مرتبه‌ای بس بلند برخوردار است و‌اگر آدمی بتواند با آن فضایل و مناقب آشنا شود، خواهد توانست فواید کاملی را از آن خود سازد.

امامان (ع) برای این که مؤمنان را از موقعیت ممتاز این سوره که چونان قلّه‌ای پوشیده از فضایل است ،آگاه کنند، فرموده اند: «یس قلب قرآن است».

موقعیت ممتاز و جایگاه برتر و منحصر به فرد بودن قلب در بدن انسان بر کسی پوشیده نیست.

فرشتگان ویژه

خداوند عالم برای تدبیر امور‌جهان ، فرشتگانی بی‌شمار را خلق کرده است . برخی از آن ها مأمور نوشتن اعمال خوب و بد آدمیان ، برخی مأمور حفظ انسان از بلایا و گرفتاری ها و برخی مأمور محاسبه‌ میزان نعمات و فیوضات الهی همچون باران ، برگ و… هستند.

هر یک از سوره ها و آیات و حروف قرآن کریم نیز دارای فرشتگانی می‌باشد که بر آن «موکّل» هستند . مثلاً سوره ناس ،‌ فرشتگان خاص خود دارد و سوره قیامت فرشتگانی دیگر، هرگاه که یکی از این سوره‌ها را می‌خوانید ،‌ فرشتگان خاص آن سوره با شما همراه شده برای شما دعا می کنند. به این فرشتگان اصطلاحاً «ملائکه موکَّل» می گویند.

طبق روایتی ، سوره انعام که یکی از با فضیلت‌ترین و با اهمیت‌ترین سوره های قرآن است ،هشتاد هزار فرشته مأمور دارد که هنگام نزول ، همراه این سوره بودند و اکنون نیز هرگاه کسی سوره را تلاوت کند ، در حقّ او دعا و استغفار می کنند.

از این نگاه ،‌ سوره یس دارای موقعیت برتری است ؛ زیرا اگر بر هر سوره یا آیه و یا حرفی از آیات، یک فرشته موکل باشد ، در سوره یس بر هر حرف ، ۱۰ فرشته موکّل است که وقتی آن سوره را می خوانید در برابر شما صف می کشند و برای شما استغفار می کنند . چنین فضیلتی برای سوره دیگر ذکر نشده است . این از لحاظ کمیت است که فرشتگان این سوره بیش از دیگر سوره‌هاست ؛ امّا از نظر کیفیت نیز نکته ای قابل توجه وجود دارد که آن را کسانی که شب و روز با این سوره مأنوس بوده و عمری را با آن به سر برده اند، اظهار کرده اند .

عارف بلند پایه ، آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی(ره) به شاگردان چنین سفارش می کردند که هرشب قبل از خواب، سوره یس را بخوانید، ولی قبل از شروع و بعد از اتمام آن ، ۱۴ صلوات بفرستید . یعنی این سوره را در بین این صلوات‌ها قرار دهید .بی شک این ۱۴صلوات هم یکی از اسرار مهم سیر و سلوکی در مکتب اهل بیت است. آن بزرگ مرد فرموده بودند : بنده در زندگی به هرچه که رسیده‌ام و هرچه به دست آورده‌ام از برکت این سوره می باشد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *