خانه / باطل السحر و چشم زخم / نسخه مجرب برای ابطال و دفع چشم زخم و در امان ماندن از چشم زخم

نسخه مجرب برای ابطال و دفع چشم زخم و در امان ماندن از چشم زخم

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به نسخه مجرب برای ابطال و دفع چشم زخم و در امان ماندن از چشم زخم پرداخته ایم. برای باطل کردن سحر و چشم زخم دستور مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

نسخه مجرب برای ابطال و دفع چشم زخم و در امان ماندن از چشم زخم,دستورات قوی و مجرب دفع چشم زخم و رهایی از شر چشم زخم,دستورات مجرب دفع چشم زخم,دستورات قرآنی باطل کردن چشم زخم,دستورات سریع الاجابه ابطال چشم زخم,ذکر و دعای مجرب باطل شدن چشم زخم,اذکار و ادعیه مخصوص باطل شدن چشم زخم

نسخه مجرب برای ابطال و دفع چشم زخم و در امان ماندن از چشم زخم

ساده‌ترین دستور برای رفع چشم زخم خواندن سوره ناس و فلق است.

در روایات آمده است که پیغمبر(ص) این سوره‌ها را برای امام حسن و امام حسین به عنوان تعویذ قرائت می‌کرد.

از امام صادق(ع) روایت شده که فرمود است :

اگر کسی از شما چیزی از برادرش او را متعجب ساخت سه بار  بگویید: ماشاء‌الله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم. در برخی روایات گفته می‌شود که تکبیر بگویید تا تأثیر چشم زخم از بین برود.

البته نباید از این امر غافل شد که زیاده‌گویی ها در این مسئله بسیار است. در بین توده مردم برخی از این مباحث با خرافات عجین و موجب شده برخی اصل آن را هم انکار کنند.

اسفند دود کردن و استفاده از مهره‌های آبی برای دور کردن چشم زخم مبنای روایی ندارد، موضوعاتی است که توسط مردم به بحث اضافه شده است.

همان‌طور که در احادیث و روایات آمده اصل تأثیر دعا برای دفع چشم زخم قابل انکار نیست، اما باز کردن دکانی برای نوشتن دعا و ادعای دعانویسی به هیچ وجه قابل قبول نیست، میدان دادن به این افراد نیز گناه محسوب می‌شود.

از دیگر روش‌هایی که قرآن در همین آیه بدان اشاره می‌کند پرهیز از کسانی است که دارای این قدرت هستند و نیز استفاده از شیوه‌هایی است که زمینه‌های چشم زخم را فراهم نمی‌آورد. ظاهر نشدن در برابر شور چشمان یکی از این راه‌هاست.

خواندن سوره معوذتین به ویژه سوره فلق یکی دیگر از شیوه‌های پیشگیری و درمان است.

برخی گفته‌اند که آیه من شر حاسد اذا حسد، شامل عائن یعنی کسی که با چشم آسیب می‌رساند نیز می‌شود؛ زیرا چشم زخم گاه از حسادت نفسانی برمی خیزد. به این معنا که شخص هرگاه در دیگری نعمتی یافت و یا فراوانی نعمتی را مشاهده کرد از روی حسادت می‌کوشد تا آن نعمت از او سلب شود و با شور چشمی می‌کوشد تا آن را از میان بردارد.

علامه طباطبایی در المیزان می‌نویسد:

چشم زخم نوعی از حسد نفسانی است که هنگام مشاهده چیزی که در نظر شور چشم، زیاد و تعجب انگیز است محقق می‌شود. (المیزان ج۲۰ ، ص۳۹۳)

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *