خانه / دسته‌بندی نشده / نماز معراج جهت کمالات و رسیدن به خدا مجرب

نماز معراج جهت کمالات و رسیدن به خدا مجرب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به نماز معراج جهت کمالات و رسیدن به خدا مجرب پرداخته ایم. برای رسیدن به خداوند و رسیدن به کمالات دعا و نماز مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

نماز معراج جهت کمالات و رسیدن به خدا مجرب,نماز معراج و نردبان مومن برای رسیدن به کمالات و نماز راه رسیدن به خدا,نماز وسیله رسیدن به کمالات,نماز وسیله ای برای بخشش و آمرزش گناهان,نماز وسیله رسیدن به خدا,نماز موجب مغفرت و آمرزش الهی,نماز تقویت کننده روح بندگی,نماز یعنی اطاعت فرمان الهی

نماز معراج جهت کمالات و رسیدن به خدا مجرب

بعضی ها فکر می کنند نماز تکراری است!

نماز تکراری نیست، کسی که چاه می کند، در نگاه اول کندن او و کلنگ زدنش تکراری به نظر می آید، ولی این کار حقیقتا تکرار نیست چون با این تکرار هر بار یک مقدار عمق چاه بیشتر می شود.

کسی هم که از نردبان بالا می رود، هر قدم که بر می دارد، بالاتر می رود، این قدم ها هیچگاه تکرار نیست! نماز هم تکرار نیست.

اگر در نماز توجه داشته باشیم، نماز هجدهم غیر از نماز هفدهم خواهد بود و یک پله بالاتر خواهیم رفت؛

نماز معراج و نردبان مومن است برای رسیدن به کمالات

********************************

نماز تقویت کنندۀ روح بندگی است.

حتی اگر انسان در نماز حضور قلب نداشته باشد، همین که برای اطاعت فرمان الهی آن‌گونه که او می‌خواهد نه آنگونه که خود می‌خواهد عبادت او را انجام می‌دهد بندگی خود را نشان می‌دهد. می‌توان حمد و ثنای الهی را به زبان مادری و غیر از نماز هم انجام داد ولی اینگونه عبادات گرچه پاداش داشته و عامل نزدیکی بنده به خداست ولی از روح بندگی و اطاعت و تسلیم دربرابر خداوند، آنگونه که او می‌خواهد خالی است.

نماز وسیلۀ شستشوی از گناهان و مغفرت و آمرزش الهی است. همانطور که انسان لازم است دست و بدن خود را بشوید لازم است روح و جان خود را نیز از آلودگیهای غفلت که خواسته یا ناخواسته بر قلب عارض می‌شود پاک گرداند.

نماز سدی در برابر گناهان آینده است،چرا که روح ایمان را در انسان تقویت می‌کند. در احادیث متعدد، افراد گناهکاری مثال زده شده‌اند که هم اهل معصیت بودند و هم اهل نماز، پیشوایان معصوم نماز آنها را مایۀ اصلاح و توبۀ آنها در آینده معرفی کردند.

نماز، غفلت زداست، بزرگترین مانع بندگی، فراموشی هدف آفرینش و زندگی دنیاست، نماز که در فواصل مختلف، و در هر شبانه روز چندین بار انجام می‌شود، به انسان هشدار می‌دهد و موقعیت او را در جهان به او گوشزد می‌کند.

نماز، خودبینی و کبر را درهم می‌شکند.

نماز با توجه به شرائط و واجباتی که باید در آن رعایت گردد، دعوت به پاکسازی زندگی می‌کند: مکان نمازگزار، لباس نمازگزار، فرشی که بر آن نماز می‌خواند، آبی که با آن وضو می‌گیرد باید از هر گونه غصب و تجاوز به حقوق دیگران پاک باشد.

نماز روح انضباط را در انسان تقویت می‌کند، چرا که دقیقاً باید در اوقات معینی انجام گیرد. رعایت آداب و احکام نیت، قیام، رکوع، سجده و مانند آن، پذیرش انضباط را در برنامه‌های زندگی آسان‌تر می‌سازد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *