خانه / دسته‌بندی نشده / آثار ذکر الله الصمد برای حاجت روایی و رزق و روزی و مهر و محبت

آثار ذکر الله الصمد برای حاجت روایی و رزق و روزی و مهر و محبت

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آثار ذکر الله الصمد برای حاجت روایی و رزق و روزی و مهر و محبت پرداخته ایم. برای گرفتن طلب و حاجت رواشدن و افزایش رزق و روزی دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آثار ذکر الله الصمد برای حاجت روایی و رزق و روزی و مهر و محبت,خواص ذکر الله الصمد برای رزق و ثروت و مهر و محبت و رسیدن به حاجت,ذکر الصمد,ذکر الصمد برای رزق و روزی,خواص و فضیلت ذکر الصمد,آثار و برکات ذکر الصمد,ذکر الصمد برای حاجت روایی,ذکر الله الصمد برای ثروت,همراه داشتن ذکر الله الصمد,متن کامل ذکر الله الصمد,خواص ذکر الله الصمد چیه,ذکر الله الصمد در روز یکشنبه,ذکر الله صمد برای محبت,الله صمد علوم غریبه

آثار ذکر الله الصمد برای حاجت روایی و رزق و روزی و مهر و محبت  

الصمد را به سه معنی می‌توان به حق ‌تعالی نسبت داد:

اول؛ سید مطاع و بزرگ. دوم؛ پناه دهنده از بلیات و آفات. سوم؛ ذاتی که از صفات ممکنات و مخلوقات، مثل جسمیت و جوهریت و احتیاج به مکان و زمان و غیر اینها از خواص اجسام، منزه و مبرا است.

علامه مجلسی(ره) از حضرت باقر(ع) روایت می‌کند که فرمود:

«الصمد» قائم به نفس و غنی از غیر است و بعضی گفته‌اند: الصمد یعنی بالاتر و برتر از این است که تغییر و تبدیل پیدا کند یا آنکه در معرض فساد و فنا واقع شود.» و از حضرت زین‌العابدین(ع) از معنای «الصمد» سؤال کردند، فرمود: «الصمد» کسی است که شریکی برای او نیست و خسته نمی‌کند او را حفظ چیزی غایب و دور نیست از او چیزی.»

و از صادق آل محمد(ص) چنین روایت می‌کنند که فرمود:

«جماعتی از فلسطین آمدند خدمت پدرم و مسائلی را سؤال کردند. آن حضرت جواب داد. پس از معانی الصمد سؤال کردند، پدرم فرمود: الصمد پنج حرف است: الف دلیل بر انیّت و حقیقت او است؛ چنانچه فرموده: شهد الله انه لا اله الا هو؛ (یعنی؛ شهادت می‌دهد خدا به اینکه نیست الهی مگر او) و اشاره به این است که او غایب از حواس است؛ و لام دال بر الهیت او است و اینکه الف و لام در هم ادغام می‌شوند و در کلام ظاهر نمی‌شود و به گوش شنیده نمی‌شوند، بلکه فقط نوشته می‌شوند، دلیل بر این است که الهیت او از جهت لطافت، مخفی است و نمی‌توان آن را با حواس، درک کرد و به زبان نمی‌توان وی را وصف نمود و به گوش نیز نمی‌توان اوصاف او را شنید. زیرا که اله، آن کسی است که خلق متحیرند در حقیقت و کیفیت وجود او و از ادراک او به حس یا به وهم عاجزند، به علت آنکه او مبدع اوهام و خالق حواس است.

و اینکه الف و لام الصمد ظاهر می‌شود در کتابت، دلیل بر این است که ربوبیت حق‌تعالی ظاهر گشته در ایجاد خلق و تعلق دادن ارواح لطیف را به جسدهای کثیف. پس وقتی عبد نظر می‌کند به نفس خود، نمی‌بیند روح خود را چنانچه الف و لام الصمد هم ظاهر نمی‌شود در حواس. اما در کتابت، ظاهر می‌شود آنچه مخفی بوده؛ این است که هر وقت فکر کند عبد در حقیقت باری و کیفیت وجود او، متحیر و سرگردان می‌شود و فکر او احاطه نمی‌کند به چیزی که بتواند وی را تصور نماید؛ زیرا که حق تعالی خالق صور است. اما وقتی نظر کرد به خلق، ثابت می‌شود که او ـ عز و جل ـ خالق آنها و ارتباط دهنده ارواح به اجسام آنها است.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *