خانه / دعا / ادعیه و نماز و غسل مخصوص شب و روز هفدهم ربیع الاول

ادعیه و نماز و غسل مخصوص شب و روز هفدهم ربیع الاول

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به ادعیه و نماز و غسل مخصوص شب و روز هفدهم ربیع الاول پرداخته ایم. برای دانستن ادعیه و نماز مجرب شب هفدهم ربیع الاول مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

ادعیه و نماز و غسل مخصوص شب و روز هفدهم ربیع الاول,اعمال مخصوص شب هفدهم ربیع الاول,اعمال و دعای روز هفدهم ربیع الاول,نماز و دعای شب و روز 17 ربیع الاول,ذکر و دعای مخصوص 17 ربیع الاول

ادعیه و نماز و غسل مخصوص شب و روز هفدهم ربیع الاول

▫️شب هفدهم:

شب ولادت حضرت خاتم انبيا صلّى اللّه و عليه و آله و شب بسيار مباركى است، و سيّد نقل كرده كه در چنين شبى يك سال پيش از هجرت، معراج آن حضرت واقع شد.

▫️روز هفدهم:

بنا بر مشهور بين علماى اماميّه، روز ولادت با سعادت حضرت خاتم انبيا محمّد بن عبد اللّه صلّى اللّه و عليه و آله است، و معروف است كه ولادت با سعادتش در مكّه معظمه، در خانه خود آن حضرت، در روز جمعه هنگام طلوع فجر در عام الفيل در ايام سلطنت انوشيروان واقع شد

و همچنين در اين روز شريف در سال هشتاد و سه ولادت حضرت صادق عليه السّلام اتفاق افتاد، و باعث فزونى فضل و شرافت اين روز گرديد.

اين روز، روز بسيار شريفى است و براى آن چند عمل وارد است:

اوّل: غسل.

▫️دوم: روزه گرفتن كه براى آن فضيلت بسيارى است، و روايت شده هركه اين روز را، روزه بدارد، خدا ثواب روزه يك سال را براى او بنويسد، و اين روز، يكى از چهار روزى است، كه در تمام سال به فضيلت روزه ممتاز است.

▫️سوّم: زيارت حضرت رسول صلّى اللّه و عليه و آله از نزديك و دور.

▫️چهارم: زيارت امير المؤمنين عليه السّلام به همان زيارتى كه حضرت صادق عليه السّلام زيارت كرده، و به محمّد بن مسلم تعليم دادند، باب زيارات (مفاتیح)

▫️پنجم: هنگامیكه روز بالا آمد، دو ركعت نماز بجا آورد كه در هر ركعت، پس از سوره حمد ده مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره توحيد بخواند

▫️ششم: لازم است مسلمانان اين روز را بزرگ بدارند، و تصدّق و خيرات بنمايند، و مؤمنان را مسرور كنند، و به زيارت مشاهد مشرّفه روند.

سيّد در «اقبال» شرحى از لزوم بزرگداشت اين روز ذكر نموده، و فرموده است:

من طايفه اى از نصارى و جمعى از مسلمانان را يافتم كه بزرگداشت فوق العاده اى از روز ولادت عيسى عليه السّلام داشتند، و تعجّب كردم كه مسلمانان روز ولادت پيامبرشان را كه بزرگترين همه انبياست، و به اين مرتبه از عظمت است، چگونه رضايت دهند كه آنرا بسيار بى مايه تر از بزرگداشت نصارى، نسبت به ولادت مسيح برگزار كنند!

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *