خانه / دسته‌بندی نشده / دستورالعملی از امام علی (ع) برای رفع و حل مشکلات و گرفتاری

دستورالعملی از امام علی (ع) برای رفع و حل مشکلات و گرفتاری

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دستورالعملی از امام علی (ع) برای رفع و حل مشکلات و گرفتاری پرداخته ایم. برای برطرف شدن و رفع و حل مشکلات و گرفتاری های زندگی دستورالعمل مجرب عنوان شده از امیرالمومنین (ع) را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد.

دستورالعملی از امام علی (ع) برای رفع و حل مشکلات و گرفتاری,دستورالعمل رهایی از مشکلات,دستورالعمل برطرف شدن مشکلات,دستورالعمل رفع گرفتاری ها,دعای حضرت علی برای رفع مشکلات,نسخه قرآنی رهایی از مشکلات,دعای برطرف شدن مشکلات،دستورالعمل مجرب از امیرالمومین(ع) برای رفع گرفتاری

دستورالعملی از امام علی (ع) برای رفع و حل مشکلات و گرفتاری

دستورالعملی از امام علی (ع) برای رفع مشکلات بزرگ

حضرت علی می­ فرمایند که:

إذا أردتَ أن تَدعُوَ بإسم الله الأعظم

اگر خواستی خدا را به اسم اعظم بخوانی فاقرأ من اوّل الحدید ستَّ آیات، و آخِر الحشر هو الله الذّی لا اله الا هو، الی آخرها.

شش آیه اول سوره حدید را بخوان و آخر سوره حشر از هو الله الذی لا اله الا هو تا آخر فاذا فَرَغتَ فتکَلَّمت.

وقتی که حشر را هم خواندی حرف بزن. چه حرفی بزنیم؟ چه بگوییم؟

“فقل: یا مَن هو کذلک” ای خدایی که چنین هستی. چون هم شش آیه اول سوره حدید و هم این آیه آخر سوره حشر آیات توحیدی است. “إفعل بی کذا و کذا.” با من اینطور کن. حاجتت را بخواه و بگو که من این را می‌خواهم. در اینجا طبق این روایت امیرالمومنین قسم جلاله می‌خورند: “فوالله لو دعوتَ به علی شقیٍّ لَسَعِد.” اگر این کار را انجام دهی و نسبت به یک انسان شقی درخواست کنی، او سعادتمند خواهد شد و از شقاوت خارج می‌شود.

“قال البراء: فوالله لا أدعوبها لدنیا ابدا.” براء گفت: من این را اصلا برای دنیا نمی‌خواهم. “قال علی (علیه السلام): أصَبتَ” حضرت فرمودند: درست است این را برای دنیایت نخواه. “کذا أوصانی رسول الله (صلی الله علیه وسلم) غیرَ أنّه أمَرَنی” پیغمبر هم همین طور من را وصیت کرد.

منتها سفارش کرد و دستور داد که “أن أدعوَ بها فی الاُمور الفادِحَه.” در آن امور مشکل و خیلی مهم این دستوری که به تو دادم را انجام بده.

عرض کردیم که یکی از مسبّحات سوره حدید است و یکی هم سوره حشر. آیاتی که در این روایت هم آمده در کدام سوره است؟ در همین سوره حدید و حشر. حالا اگر کسی انس بگیرد و قبل از خواب این شش سوره را بخواند، خیلی آثار و برکات دارد.

منبع : سایت هاروس مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *