خانه / دسته‌بندی نشده / برکات سوره مبارکه نور برای افزایش خیر و رزق و روزی

برکات سوره مبارکه نور برای افزایش خیر و رزق و روزی

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به برکات سوره مبارکه نور برای افزایش خیر و رزق و روزی پرداخته ایم. برای افزایش رزق و روزی و برکت در زندگی دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

برکات سوره مبارکه نور برای افزایش خیر و رزق و روزی،خواص سوره نور برای گشایش روزی,سوره نور برای جلب رزق و روزی,سوره نور برای رزق و روزی از غیب,نوشتن سوره نور برای رزق و روزی,خواص و فواید خواندن سوره نور,سوره نور برای ثروت و روزی و مال,متن سوره نور برای به دست آوردن رزق و روزی

برکات سوره مبارکه نور برای افزایش خیر و رزق و روزی  

قرآن در آيات بسياری به اين مهم توجه داشته به طوری كه در آيه ۳۲ سوره مبارك نور :

«وَ أَنْكِحُوا الْأَيامى‏ مِنْكُمْ وَ الصَّالِحينَ مِنْ عِبادِكُمْ وَ إِمائِكُمْ إِنْ یَكُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ»

و البته باید مردان بی‌زن و زنان بی‌شوهر و کنیزان و بندگان شایسته خود را به نکاح یکدیگر درآورید، اگر آن مردان و زنان فقیرند خدا به لطف و فضل خود آنان را بی‌نیاز و مستغنی خواهد فرمود و خدا رحمتش وسیع و نامتناهی و (به احوال بندگان) آگاه است.

خداوند خود وعده گشايش و فراخی رزق به زوج‌های جوان داده است و ترس از فقر را دليلی برای تشكيل ندادن خانواده نمی‌داند.

همچنین در باره آیۀ نور که یکی از آیات این سوره است فضائل بسیاری نقل شده است.

منظور از آیه شریفه نور این آیه است:

اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فی‏ زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ یَکادُ زَیْتُها یُضی‏ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى‏ نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلیمٌ”

خداوند نور آسمان ها و زمین است؛ مثل نور خداوند همانند چراغ دانى است که در آن چراغى (پر فروغ) باشد، آن چراغ در حبابى قرار گیرد، حبابى شفاف و درخشنده همچون یک ستاره فروزان، این چراغ با روغنى افروخته مى‏شود که از درخت پربرکت زیتونى گرفته شده که نه شرقى است و نه غربى (روغنش آن چنان صاف و خالص است که) نزدیک است بدون تماس با آتش شعله‏ور شود، نورى است بر فراز نورى و خدا هر کس را بخواهد به نور خود هدایت مى‏کند، و خداوند به هر چیزى داناست.

از جمله روایاتی که در فضیلت این آیه وارد شده است:

1. از عبد الله عباس منقول است که: “هر کس آیۀ نور را بسیار بخواند روشنایی چشم او محفوظ ماند

2. “اگر کسی درد چشم دارد آیه نور را تا “نور علی نور” بر چشم بخواند و هر صبح سه بار بر این دستور عمل نماید درد چشم او زایل شود

3. شیخ ابوالعباس بونی گفته است: “که هر کس این آیه را بر آینه نقش کند شب جمعه آخر ماه و مدّت چهل شب چهل نوبت این آیه را بر آینه بخواند بعد از آن هر مریضی که در آن آینه نگاه کند، مرض او زایل شود و نیز نقل شده که اگر کسی آیۀ نور را بر لباس کبود با زعفران و گلاب بنویسد و اسم غایب و مادر او را بر آن بنویسد و آن را در خانه غایب بر باد آویزد به زودی شخص غایب بر می گردد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *