خانه / دسته‌بندی نشده / دعا و ذکر برای رفع افسردی و غم و اندوه و غصه و حزن

دعا و ذکر برای رفع افسردی و غم و اندوه و غصه و حزن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و ذکر برای رفع افسردی و غم و اندوه و غصه و حزن پرداخته ایم. برای رفع غم و اندوه و غصه دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء لله کارگشا باشد.

دعا و ذکر برای رفع افسردی و غم و اندوه و غصه و حزن,ذکر و دعای قوی مخصوص رفع افسردگی و غم و اندوه و رفع اضطراب و استرس روزانه,دعای رفع غم و گرفتاری,دعای قوی برای رفع افسردگی و غم,دعای سریع الاجابه برای رفع غم و اندوه,دعایی بسیار قوی برای کاهش اضطراب و استرس

دعا و ذکر برای رفع افسردی و غم و اندوه و غصه و حزن

ذکر و دعای رفع افسردگی و غم و اندوه و اضطراب و استرس

برای رفع اضطراب و استرس روزانه دویست و ده مرتبه ذکر شریف «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» را با اعتقاد قلبی بخواند و بر آن مداومت نماید. در سه روز اول نتیجه اش را خواهد دید. این ذکر بسیار قوی است و بارها آزموده شده .

ذکر و دعایی مجرب برای رفع افسردگی و غم و اندوه

برای از بین رفتن غم و اندوه ، ذکرشریف یونسیه «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِین»را روزانه به هر تعدادی که میتواند تکرار کند. بهترین مواقع انجام این ذکر ، صبح ها و بعداز ظهرها و همچنین زمان قبل از اذان مغرب است.

*****************************

با گسترش زندگی ماشینی در کنار بی اهمیتی به معنویات، بیماری های عجیب و غریب بیش از پیش انسانها را محاصره کرده اند. در بین امراضی که عوارض و مشکلات فراوانی برای جسم و روان انسان ایجاد می کند، انواع افسردگی ها، سهم بالایی را به خود اختصاص داده اند. اما از آنجا که علل اصلی این قبیل بیماری ها به سادگی و به طور کامل قابل شناسایی نیست، درمان سخت و حتی بی نتیجه ای دارند.

انسانها در طول تاریخ حیات خویش حتی اگر به فرستادگان الهی ایمان نداشته و رابطه ظاهری شان را با معنویات و دین قطع کرده باشند اما همگی به مسائل ماوارء الطبیعی و فراحسی معتقد بوده اند. بسیاری از شرایط و احوال در زندگی فردی و اجتماعی پیش می آید که جز با ارتباط فرا مادی قابل درک و گذار نیست.

انسان ها ممکن است بخاطر عدم باور یا سست ایمانی، اسامی مختلفی بر روی این حالات بگذارند و با توجیهات مختلفی برای غیر آسمانی و غیر الهی بودنشان فراهم کنند اما شانس، شفاء، امداد غیبی، پیش گویی و برخی دیگر از این دست مقولات، جملگی ریشه ای فرا مادی دارند.

دین مبین اسلام به عنوان دین کاملی که همه تعالیم آن بر اساس عقل سلیم و هماهنگ با آن تشریع و تجویز گردیده، با اینکه حفظ زندگی و سلامتی جسم را واجب می داند اما در صورت ایجاد مریضی ها و مخاطرات جسمی و روانی، صرفا به تجویزهای پزشکی اکتفا نکرده و بنیان این قبیل امور را- جز برخی استثنائات- در کمبود یا نیستی معنویات می داند و بنابر این به هنگام تجویز، مسائل معنوی و ایمانی را نیز لحاظ می کند تا در کنار پرستاری از جسم، با استفاده از قوای روحی که منشاء فرا مادی دارد، بتوان سلامتی را به طور کامل و از راه صحیح باز یافت.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *