خانه / دسته‌بندی نشده / دعا و نماز توسل به حضرت محمد (ص) برای رفع گرفتاری

دعا و نماز توسل به حضرت محمد (ص) برای رفع گرفتاری

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و نماز توسل به حضرت محمد (ص) برای رفع گرفتاری پرداخته ایم. برای رفع گرفتاری و مشکلات و حاجت روایی دعا و نماز مجرب عنوان شده از پیامبر اکرم (ص) را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد. 

دعا و نماز توسل به حضرت محمد (ص) برای رواشدن حاجت,نماز توسل به پیامبر برای حاجت,نماز برای حاجت خواستن از پیامبر,دعا برای پناه به پیامبر برای حاجت,دعای طلب حاجت و رفع گرفتاری,نماز سریع الاجابه متوسل شدن به پیامبر

دعا و نماز توسل به حضرت محمد (ص) برای رفع گرفتاری 

ثقه الاسلام کلینی در کتاب «کافی» به سند معتبر از عبد الرّحیم قصیر روایت کرده:

به زیارت حضرت امام صادق(ع) رفتم و عرض کردم: فدایت شوم، از پیش خود دعایی اختراع کرده‌ام. فرمود: مرا از اختراع خود واگذار، هرگاه برایت حاجتی بود به رسول خدا(ص) پناه ببر و دو رکعت نماز بخوان و آن را به حضرت رسول(ص) هدیه کن. عرضه داشتم: این نماز را چگونه بجا آورم؟

فرمود:

غسل می‌کنی و دو رکعت نماز در آغاز و پایان، همانند نماز واجب صبح به جا می‌آوری و پس از سلام می‌گویی:

اللّٰهُمَّ أَنْتَ السَّلامُ، وَمِنْکَ السَّلامُ، وَ إِلَیْکَ یَرْجِعُ السَّلامُ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَبَلِّغْ رُوحَ مُحَمَّدٍ مِنِّی السَّلامَ وَأَرْواحَ الْأَئِمَّهِ الصَّادِقِینَ سَلامِی وَارْدُدْ عَلَیَّ مِنْهُمُ السَّلامَ، وَالسَّلامُ عَلَیْهِمْ وَرَحْمَهُ اللّٰه وَبَرَکاتُهُ . اللّٰهُمَّ إِنَّ هاتَیْنِ الرَّکْعَتَیْنِ هَدِیَّهٌ مِنِّی إِلىٰ رَسُولِ اللّٰه صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ فَأَثِبْنِی عَلَیْهِما مَا أَمَّلْتُ وَرَجَوْتُ فِیکَ وَفِی رَسُولِکَ یَا وَلِیَّ الْمُؤْمِنِینَ.

ترجمه :

خدایا تویی سلام و از توست سلام و به سوی تو سلام باز می‌گردد، خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و از سوی من به روح محمّد سلام برسان و سلام را نثار ارواح امامان راست‌گو فرما و به من از سوی آنان سلام بازگردان و سلام و رحمت و برکات خدا بر آنان باد، خدایا این دو رکعت نماز هدیه‌ای است از سوی من به رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش)، بر این دو رکعت پاداشم ده برای آنچه آرزو کردم و امید بستم درباره تو و رسولت ای سرپرست مؤمنان.

آنگاه به سجده می‌روی و «چهل مرتبه» می‌گویی:

«یَا حَیُّ یَا قَیُّوْمُ یَا حَیّاً لَایَمُوتُ یَا حَیّاً لَا إِلٰهَ إِلّا أَنْتَ یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ؛

ترجمه :

ای زنده و پاینده، ای زنده ای که نمیرد، ای زنده ای که معبودی جز تو نیست، ای دارای جلالت و بزرگواری، ای مهربانترین مهربانان»

سپس جانب راست صورت خویش را بر زمین می‌گذاری و همین دعا را چهل مرتبه می‌خوانی

آنگاه جانب چپ صورت خود را بر زمین می‌گذاری و باز چهل مرتبه این دعا را قرائت می‌کنی.

سپس سر از سجده برمی‌داری و دست را به جانب آسمان برداشته چهل مرتبه می‌خوانی،

پس از آن دست‌ها را بر گردن خود می‌گذاری و به انگشت شهادت خویش پناه برده چهل مرتبه می‌خوانی،

سپس محاسن خود را با دست چپ می‌گیری و گریه می‌کنی یا اظهار گریستن می‌نمایی و می‌گویی:

یَا مُحَمَّدُ یَا رَسُولَ اللّٰه، أَشْکُو إِلَى اللّٰه وَ إِلَیْکَ حاجَتِی وَ إِلَىٰ أَهْلِ بَیْتِکَ الرَّاشِدِینَ حَاجَتِی وَبِکُمْ أَتَوَجَّهُ إِلَى اللّٰهِ فِی حاجَتِی.

ترجمه :

ای محمّد، ای رسول خدا، حاجتم را به سوی خدا و تو و خاندان ره یافته‌ات شکایت می‌کنم و در حاجتم به وسیله شما به سوی خدا توجه می‌نمایم.

سپس به سجده می‌روی و می‌گویی:

«یَا اللّٰهُ یَا اللّٰه»

به اندازه اى که نفس قطع شود،

آنگاه می‌گویی:

«صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و افعل بی کذا وکذا»

و به جاى کذا و کذا (با من چنین و چنان کن) حاجت خود را بخواه.

پس از آن حضرت صادق(ع) فرمود:

من بر خداى عزّوجلّ ضامنم که از جاى خود حرکت نمی‌کنی، مگر آن که حاجت تو برآورده شود.

منبع : سایت هاروس مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *